Een gedemoraliseerde Jeroen aan de telefoon:
“Het is niet de koppeling, wat we dachten en hoopten. De achteras is gebroken. Hier in Khovd zit een bedrijf dat zegt dat ze ‘t kunnen maken, maar ik moet ‘t nog zien. Het komt neer op het aan elkaar lassen van de twee stukken en dan hopen dat het houdt.”
“Daar hebben we een hard hoofd in, want morgen hebben we nog een heel stuk onverhard voordat we eindelijk het asfalt tegenkomen. En dan is het nog duizenden kilometers naar Almaty. Dus zelfs als we jullie een nieuwe as naar Almaty laten sturen, dan is het nog maar de vraag of we dat halen.”
We gaan in ieder geval die steekas naar Almaty proberen te krijgen. Maar als het vanavond niet lukt?
“Dan liggen we eruit. Als de auto morgen niet klaar is, vertrekken ze zonder ons en zitten we niet meer in de wedstrijd. Dan moeten we óf zelf door en hopen dat we op eigen kracht Almaty halen, óf stoppen en de auto hier laten ophalen. Ik moet ook zeggen dat ik er behoorlijk doorheen zit…”
De garage in Khovd (22.000 inwoners) gaat nu aan de slag, over een paar uur weten we meer.
September 20th, 2010 at 12:40
Ai ai ai… wat balen.. Nu maar hopen op een klein wonder…
September 20th, 2010 at 12:40
Verdorie. Sterkte, jongens!
September 20th, 2010 at 12:45
Wat een tegenvaller. Ik duim voor jullie!
September 20th, 2010 at 12:50
* vloekt zachtjes…..
September 20th, 2010 at 13:16
Gaat vast lukken, ik volg jullie continue, vind dat Joost even z’n best moet doen
September 20th, 2010 at 13:24
Kut man…. fingers crossed!!
September 20th, 2010 at 13:25
Een hoop woorden die in de categorie “niet netjes” vallen komen in me op! Wat een pech! Dit is echt balen. We hebben er hier alle vertrouwen in dat het jullie gaat lukken. Kop op mannen en hopen op het beste.
Groeten,
Esther en Maurice
September 20th, 2010 at 13:36
Sterkte heren! Dit avontuur kan toch niet stuk lopen op een steekasje! Damn!
September 20th, 2010 at 14:20
De reddingsacties zijn inmiddels in werking gesteld. Als het gaat lukken met het lassen, dan gaat de bevoorrading vanuit Nederland zorgen voor een reserve-as.
September 20th, 2010 at 15:49
Leuk, we gaan een auto bekijken in Engeland, kunnen we nog voor iemand een achteras meenemen?
;-)
September 20th, 2010 at 16:04
Als ze het gaan redden? Als? Als?
Wanneer een Citroën TA met een vijf maal aan elkaar gelastte achteras de woestijn uit kond komen, dan toch zeker deze Lagonda! Hoe beroerd deze editie de wegen ook zijn…
September 20th, 2010 at 16:35
Vijf maal? Aan de ene kant hoopgevend, maar aan de andere kant: hij kan dus nóg vier keer stuk voordat ze Parijs bereiken… ;/
September 20th, 2010 at 20:55
O fuck man….
September 21st, 2010 at 09:08
K*t jongens, hopen dat het toch nog ged komt.
September 21st, 2010 at 10:34
Oh, dit is echt naadje. Ik ken een SS100 die toch een jaartje met een gelaste achteras door het leven ging… op goede wegen.