Archive for September, 2010

Mongolian memories (1)

Author: brun
28/09/2010

… onvergetelijk: het moment waarop de officiële Peking-Paris-fotograaf ontdekte dat de Mongoolse politie hoge hakken draagt.

… unvergesslich: als der offizielle Peking-Paris-Fotograf sah dass die Polizistinnen in der Mongolei Highheels tragen.

… unforgettable: when the official Peking Paris photographer discovered that Mongolian police girls wear high heels.

pekingparis-41

 



pekingparis-38

‘An adventure is never an adventure when it’s happening.’ Hoe waar. Nu de dagen verstrijken, en de herinnering aan de ontberingen vervaagt, blijft vooral de gedachte hangen dat de rit door Mongolië een fantastische ervaring was.

‘An adventure is never an adventure when it’s happening.’ Wie wahr. Jetzt, nach einigen Tagen, wo die Erinnerung an den Herausforderungen schwächer wird, bleibt vor Allem den Eindruck dass die Fahrt durch die Mongolei ein fantastisches Erlebnis war.

Read the rest of this entry »



Aandacht elders

Author: dutch
25/09/2010

De rally mag dan zijn afgelopen voor Maarten en Jeroen, hun prestaties (en hun pech) zijn niet onopgemerkt gebleven. Een greep uit de aandacht elders op het wereldwijde web, op onder meer klassiekerrally.nl (voor de start, eerste week en tweede week), driving-fun.com (voor de start, eerste week en tweede week) en niet te vergeten Octane.



23/09/2010

En daar zijn we dan weer, terug in Ulaan Baatar. We hebben na kort overleg besloten dat Maarten hier nog een dagje of twee, drie blijft om het transport van de Lagonda te begeleiden. Ik kreeg voor vanavond al een vlucht aangeboden: 18.00 uur UB naar Peking, daar overstap op de vlucht naar Moskou (vertrekt 2.30 uur), in Moskou overstap naar Amsterdam. Aankomst Schiphol morgen om 12.00 uur.

De komende twee weken maken we ons op voor het vervolg: met de Healey naar Istanbul en vandaar de rest van de rally naar Parijs. Blijf het blog dus volgen…

 

Da sind wir wieder in Ulaan Baatar. Wir haben entschlossen dass Maarten noch einige Tage hier bleibt, er möchte gerne den Lagonda sicher in den Container begleiten. Mir haben die Nomads für heute abend schon einen Flug angeboten. Abflug UB um 18:00 nach Peking, dort umsteigen nach Moskau (Abflug aus Peking 2:30), in Moskau wieder umsteigen nach Amsterdam. Ankunft Schiphol morgen 12:00.

Die nächsten zwei Wochen bereiten wir uns vor auf die zweite Folge: mit dem Healey nach Istanbul und von dort die restliche Rallystrecke nach Paris. Übers Blog informieren wir euch weiter…



22/09/2010

De hele dag in Khovd niets anders gedaan dan wachten en vervelen. Maar er zit toch eindelijk schot in de zaak. Vanavond gaat de auto op transport, morgen vliegen wij naar Ulaan Baatar. Het hele geregel is nog een verhaal op zich en ik zal ‘t zeker nog eens posten.

Den ganzen Tag in Khovd nur gewartet, gewartet und gewartet. Aber es geht jetzt endlich voran. Heute Abend holt ein Laster den Lagonda ab, morgen vormittags fliegen wir nach Ulaan Baatar. Morgen also mehr!



We zijn hier / Wir sind hier: http://maps.google.com/maps?q=48.00311+91.63459

We liggen eruit. Het is definitief en ik moet ervan janken. Het spijt ons voor iedereen die met ons heeft meegeleefd. We wachten in een hotel in Khovd op onze terugvlucht. Donderdagochtend vliegen we pas naar Ulaan Baatar, vrijdag door naar Nederland. De auto moet op transport.

Wir sind raus. Es ist endgültig und mir kamen vorhin die Tränen. Es tut uns sehr Leid weil so viele von euch so mitgefiebert haben. Wir warten in einem Hotel in Khovd auf unsere Rückreise. Erst am Donnerstag geht der erste verfügbare Flug nach Ulaan Baatar, und von dort fliegen wir Freitag weiter nach Holland.

Read the rest of this entry »



Noodplan in werking

Author: dutch
20/09/2010

Als het allemaal lukt met het lassen, dan kan het noodplan in werking treden. Het draaiboek daarvoor nadert inmiddels zijn voltooiing.

Read the rest of this entry »



Dag 11: slecht nieuws…

Author: dutch
20/09/2010

Een gedemoraliseerde Jeroen aan de telefoon:

“Het is niet de koppeling, wat we dachten en hoopten. De achteras is gebroken. Hier in Khovd zit een bedrijf dat zegt dat ze ‘t kunnen maken, maar ik moet ‘t nog zien. Het komt neer op het aan elkaar lassen van de twee stukken en dan hopen dat het houdt.”

Read the rest of this entry »



Alles is te repareren

Author: dutch
19/09/2010

Telefoon uit Khovd! Een hoorbaar vermoeide Jeroen aan de lijn:

“We hebben net 140 km achter op een vrachtwagen gereden en zijn nu in het kamp aangekomen. Wel weer een andere ervaring om Mongolië op die manier te bekijken. Het was gelukkig een korte etappe vandaag. Morgen gaan we alles repareren en dan komt ‘t helemaal goed.”

Read the rest of this entry »



Dag 10: koppeling stuk

Author: dutch
19/09/2010

Het slopen duurt voort, ook op het laatste stukje Mongolië…

CHASSIS BLIJKT NIET ZO ERG MAAR KOPPELING IS STUK,WE WORDEN AFGESLEEPT,MORGEN REPAREREN WE HET ZELF.

Het klinkt weer heftig. Meer details volgen hopelijk snel.



Older Posts »